Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 16 sep 2021, 08:14Wel wat snel vertrokken, maar ik voelde me goed en het lukte me om elke kilometer een beetje sneller te doen (negative splits!).
Waar Rammstein al niet goed voor is :lol: :D
BlackScorpion schreef: 16 sep 2021, 08:14Vandaag na het werk dus mijn 3e covid prikkie halen en hopen dat ik geen last ga hebben dat ik op zondag mijn 10K niet zou kunnen doen!
Dag gaat meevallen, ik voel het ;) .
Succes zondag !!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Bikkel.
Je hebt wel karakter en dat is de spirit. Dat kan je heel goed gebruiken bij het lopen.
Gaat zo door!!
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

De 3e covid prik was een prikkie, enkel een stijve arm gehad die geen last gaf bij het lopen.

Zondag (gisteren) ging ik opnieuw voor de 10K om deel te nemen aan de recordpoging 'om ter meeste mensen over de wereld die op 19/09 10K liepen'. Ik was een beetje zenuwachtig ervoor, omdat er nu een zekere druk op lag in tegenstelling tot mijn andere 10K's. Ik had zaterdag niet voldoende gedronken en had dan nog een vermoeiende wandeling gemaakt. Niet echt een goede voorbereiding. Maar ik ben vol goede moed begonnen. Tegen 5K had ik wel het gevoel dat het niet zou lukken, het ging niet goed. Op 7K voelden mijn benen erg moe aan. Maar op 9K voelde ik me dan weer top en kreeg ik het idee in mijn hoofd om voorbij de 10K te gaan, naar misschien 12K! Ik ben dan verder gelopen, maar op 11K ben ik toch maar wijselijk gestopt om niet over de 10% increase te gaan. En zo heb ik de langste afstand gedaan tot op heden :D

Nu is het leven weer even druk en kan ik pas donderdag weer een loopje doen en dan in het weekend. Hopelijk dat ik vanaf de week erop terug wat regelmaat er in kan brengen.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Geweldig gedaan
Je hebt het toch maar even gedaan.
Tip, neem een volgende keer wat drinken mee en neem van tevoren een paar grote slokken.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik neem tegenwoordig altijd een klein flesje water mee, maar misschien dat dat niet voldoende is voor 10 km. Ik heb nog ergens een groter flesje liggen (zijn zo van die soepele flesjes), maar ik moet het eens zoeken. Maar ik ben aan het denken dat ik misschien toch eens naar iets moet zien om wat meer water mee te nemen, een ander soort heupgordel eventueel waar 2 flesjes in passen. Of misschien een loopvest met genoeg zakjes waar ik meer in kwijt kan. Ik weet het nog niet.

Donderdag heb ik na het werk 5 km uit mij geperst, maar het ging niet zo vlotjes. Het lichaam was vermoeid door heel de dag te zitten op het werk en het loopje voelde erg zwaar aan. Toch de 5 km uitgedaan, al was het meer op wilskracht dan op lichaamskracht, haha.

Zaterdag had ik last van migraine en dan ga ik best niet lopen, maar gisteren (zondag) hield de migraine zich even koest en kroop ik in de namiddag (2 uur na mijn lunch) uit mijn kot. Mijn plan was 10 km en ik wilde een nieuwe route doen. Ik was thuis (niet aan zee) en besloot om een route te doen die achter het kerkhof loopt, dan door een woonwijk en dan in het kerkhof. Het is een erg groot kerkhof (het Schoonselhof voor de kenners) waar veel mensen met hun hond gaan wandelen of gaan lopen.

Ik begon en hield het erg rustig, een traag loopje. Alles ging goed en na 3 kilometer dook ik het kerkhof in. Daar zag ik aan de ingang een bord staan met een looproute op aangeduid en welke bewegwijzering je moest volgen. Een route van 3,1 km, leek me wel leuk om te volgen. Dus ik begon braaf de bordjes te volgen.

Na een eindje ging de looproute weg van de geasfalteerde paden en het gras in langs graven. Ok, so far so good. Nog ergens een grasplein in, langs een kasteel en gracht. Maar dan ging de looproute plots een bos in. Het werd een smal bospad midden in een dichtsbebost stuk. Op satelietmappen kan je ook zien dat er niets van wegen meer rondliggen, het is eigenlijk een stuk verlaten grond (bos) op het kerkhof. Het was er beetje donkerder (echt dichtbebost) en redelijk creepy. Ik had dan op vrijdag net een enge serie gezien en ik hoorde takken breken en vallen en laat het me zo zeggen: ik voelde me helemaal niet op mijn gemak. Ik ben beginnen crossen, ik denk niet dat ik ooit zo snel gelopen heb! Mijn hartslag is tot 175 geschoten en mijn ademhaling was erg zwaar. Toen ik begon te denken dat er geen einde kwam aan dat pad, brak ik eindelijk tussen de bomen uit en was ik terug aan de ingang van het kerkhof. Noem me maar belachelijk, maar ik ben een echte scaredy cat.

Ik ben dan het kerkhof uitgegaan en ben blijven lopen, maar op zeer traag tempo. Uiteindelijk heb ik het volgehouden tot 8 km, maar dan ben ik gestopt. Ik was echt kapot door die snelle spurt door het creepy stuk bos. Wijselijk heb ik dan ook besloten om die route nooit meer te volgen. Misschien dat ik wel nog op het kerkhof ga lopen, maar dan op de geasfalteerde paden.

Garmin vond het ook niet leuk trouwens, hij heeft met 1 punt doen zakken met dit loopje, haha.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Heb mezelf gisterenavond getrakteerd op een loopvest. Zo een kort 'vestje' met sluitingen vooraan en met zakken en ruimte op de rug voor een waterblaas. Collega van me zweert erbij en het lijkt me wel handiger dan mijn heuptas. Zeker nu ik vaker 10 km (voor mij 85 à 90 minuten) en mogelijks verder ga lopen. Mijn klein waterflesje is niet voldoende voor die afstand en ik krijg geen groter flesje in mijn heuptas. Plus het voelt toch soms ongemakkelijk aan zo een heuptas. De heuptas zal nog braaf dienst doen voor mijn 5 km toertjes in de week en in het weekend zal de vest dan dienst doen met wat meer water en stuff in. Ik heb nog geen waterblaas gekocht, dat heb ik denk ik nog niet nodig. Eens benieuwd hoe het lopen ermee zal aanvoelen.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Mooi zo. Ik weet zeker dat je er veel plezier aan zult beleven.
Idiaal zo'n vest. Gewoon geweldig.
Ik heb er een waar 2 flexibele flesjes in de borstzijden passen en nog een waterblaas in het ruggedeelte. (maar de blaas heb ik niet nodig)
Met de twee 1/2 liter flesjes kan ik ruin 25km lopen.
Ik vind de vakjes fijn en een binnenzakje voor de telefoon erg handig.
Ik heb m ook aan bij korte loopjes om. Omdat ik het prettiger vind dan een flipbelt.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik had hem gisteren aangekregen, maar heb een maatje te klein besteld blijkbaar. Dus hij zit terug op de post om terug te doen en een maatje groter te bestellen. Bij de mijne is er ook plek voor 2 flexibele flesjes van 1/2 liter en een waterblaas. Er zit wel geen waterblaas bij in de aankoop, maar die ga ik ook niet direct nodig hebben. Ik denk dat ik voor nu met zo 1 flesje 1/2 liter meer dan voldoende toekom. Nu doe ik het blijkbaar met een flesje van 125 ml, maar voor 10 km vind ik dat soms toch te weinig.

Leuk te horen dat jij je vest goed vind, ben zeker dat ik hem zal gebruiken :)

Dinsdag 5K gelopen, maar het ging niet vlotjes zo na het werk. Het was best een beetje afzien. Gisteren (donderdag) dan ook 5K gelopen, maar nu ging het beter. Heb er wat fartleks tussen gegooid. Wilde proberen een PR te behalen door onder de 40 minuten te gaan, maar dat is niet gelukt, het was net boven de 40 minuten (40:35). Morgen normaal gezien een lang loopje...
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Na het vullen van de flesjes. Moet je ze wel even ontluchten. (zachtjes in het flesje knijpen envvoorzichtigvhet zuigventiel indrukken tot er vloeistof uit komt, het flesje onderdruk houden en het ventiel los laten).
Hiermee voorkom je dat de vloeistof gaat klotsen.

40min voor 5km is toch mooi gedaan.
Niks moet, alles mag.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik ben nu geduldig (ahum) aan het wachten tot mijn vest terug bij de online shop is, zodat ik het shopkrediet krijg en de grotere maat kan bestellen.

Zaterdag ben ik in de voormiddag weer gaan lopen. Het ging redelijk goed en ondanks mijn originele doel 10K was, spookte het nummertje 12 door mijn hoofd. Toch vond ik 12K niet zo verantwoord, aangezien ik nog maar 3x10K en 1x11K gedaan had. Dan maar wijselijk gestopt op 11,5K, hahaha. Dit gedaan op ietsje meer dan 97 minuten (1u37).
Plaats reactie