Pijn aan knie

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
toavase
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2016, 18:07

Pijn aan knie

Bericht door toavase »

Beste (mede)lopers,

Sinds vandaag, na het terugkeren van mijn loopsessie (6,5km), kreeg ik wat last van steken in mijn knie. De pijn is zeker niet heel erg en ik denk dat het morgen alweer over kan zijn, maar toch lijkt mij dit niet meteen ideaal. Daarom zou ik graag jullie mening hierover horen.

De schoenen die ik op de moment gebruik hebben een kleine 500 km afgelegd. Ze hebben pakweg 4 maanden stilgelegen ergens tussendoor. Ik hoop eerlijk gezegd dat de schoenen versleten zijn, al lijkt me dat toch wat vroeg? De steken in de knie heb ik met deze schoenen nog nooit gehad, dus slecht lijken de schoenen me initieel niet te zijn? Verder neem ik telkens voldoende rustdagen tussen mijn sessies en bouw ik het aantal kilometers voorzichtig op.

Voordat ik naar een running center rijd zou ik toch eerst graag de mening(en) horen van de meer ervaren lopers op dit forum.

Ik hoop echt dat dit geen beginnende lastige blessure is.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Pijn aan knie

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Inhale the future. Exhale the past.
toavase
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2016, 18:07

Re: Pijn aan knie

Bericht door toavase »

Die site had ik ook al eens bekeken, toch bedankt! Het beste lijkt me dat ik naar een running center ga. Mocht het alsnog liggen aan mijn schoenen dan weet ik het meteen. Als het ligt aan mijn loopstijl idem dito. Lastig, nu net op de moment dat het eens goed loopweer is in België :D
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Pijn aan knie

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Verleden jaar had ik ook last van m'n knie, de dokter zei dat mijn spieren te zwak waren en heeft me oefeningen voorgesteld. Ik heb die gedaan en die pijn is langzaam verdwenen, misschien eens kijken voor spierversterkende oefeningen.
Inhale the future. Exhale the past.
toavase
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2016, 18:07

Re: Pijn aan knie

Bericht door toavase »

Goed om te horen! Kan me wel voorstellen dat het daaraan zou kunnen liggen. Is die pijn relatief snel verdwenen dan?
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Pijn aan knie

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Toch wel maar het moeilijkste is volhouden, hoe beter de knie wordt hoe minder oefeningen je doet, wanneer je iets niet voelt wil dat nog niet zeggen dat het genezen is dus volhouden is de boodschap. Ik heb ongeveer 1 maand met zandzakjes aan mijn voeten geoefend.
Inhale the future. Exhale the past.
toavase
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2016, 18:07

Re: Pijn aan knie

Bericht door toavase »

Met zandzakjes? Ik heb enkele verschillende knie versterkende oefeningen opgezocht op het internet. Zou niet meteen weten hoe ik oefeningen met zandzakjes zou moeten uitvoeren.
Ik zal extra rust nemen tussen de trainingen en terwijl mijn knieën versterken ;)

Bedankt!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Pijn aan knie

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Zandzakjes van ongeveer 1Kg aan de voeten binden, vervolgens de tenen naar buiten strekken en dan de benen naar omhoog, 1 minuutje volhouden, benen terug omlaag, na 30 sec rust terug omhoog en dit zo 10X om te beginnen, dat was mijn oefening.
Inhale the future. Exhale the past.
toavase
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2016, 18:07

Re: Pijn aan knie

Bericht door toavase »

Gisteren 7km gelopen en werkelijk geen last meer gehad van mijn knieën. Ik heb deze week dagelijks oefeningen gedaan om mijn knieën te versterken en heb voor en na het lopen extra stretchoefeningen gedaan. Ik ga gewoon de oefeningen blijven doen en hopelijk kan ik zo zonder pijn blijven lopen ;)

Bedankt!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Pijn aan knie

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Graag gedaan ;) , succes verder.
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie