Dagboek van Ayla: week 7

A smoothie a day keeps the doctor away

Hey hallo, het is alweer vrijdag en ik heb zojuist mijn laatste hardloopsessie van de week gedaan! Het is dus weer tijd voor een welverdiende pauze. 😴

Het weer deze week is helaas 180 graden gedraaid en het is nu erg grijs en grauw bij ons, maar goed in Nederland sneeuwde het zelfs zag ik. Zulk ongezellig weer beïnvloedt altijd mijn stemming een beetje, hebben jullie dat ook? Dat zorgde er bij mij in ieder geval voor dat ik wat minder enthousiast was om te gaan rennen. Maandag was het gelukkig wel nog lekker zonnig en ik eindigde mijn run met een prachtig mooi gekleurde lucht! 

IMG 2545 1 scaled

Week 7

De andere dagen had ik toch wat meer motivatie nodig en om een beetje zin te creëren heb ik van tevoren lekker vrolijke muziek aangedaan en een heerlijke pre-workout smoothie gemaakt. Rennen met een volle maag is natuurlijk niet goed, maar op een lege maag kan ik ook zeker niet rennen. Daarom kies ik er vaak voor om een smoothie te drinken en een mueslireep te eten voordat ik ga. Dit doe ik overigens niet per direct na elkaar, ik laat het wel even een beetje zakken. Ik heb wel is gerend op een wat vollere maag en ik kreeg er alleen maar een stekend gevoel van. Geen aanrader dus. Op een lege maag rennen laat mij aan de andere kant erg zwak voelen. Ik heb gehoord dat wanneer je rent op een lege maag je meer vet verbrandt, maar dat is voor mij persoonlijk niet het doel van dit programma. Zoals ik al eerder verteld heb, wil ik graag een betere conditie kweken. Een gezonde levensstijl is iets waar ik waarde aan hecht en ik heb echt het gevoel dat Start to run mij hier heel erg bij geholpen heeft. Sinds ik begonnen ben met dit programma voel ik me zoveel fitter door de week heen. Daar waar ik voorheen veel vermoeidheiddipjes door de dag heen had, kan ik nu veel energieker de dag doorkomen. Daarnaast krijg ik ook echt een kick van het rennen! 😎 Mijn uithoudingsvermogen groeit ook in een stijgende lijn. Deze week waren de sessies alweer voorbij voordat ik het wist. Dat vind ik toch wel een mooie vooruitgang. 😄    

FD717981 E898 44EE B417 30DCFD15CD86 edited scaled
Mijn smoothie creatie 😜

Voordat ik deze blog afsluit, zal ik jullie natuurlijk ook nog even vertellen wat er allemaal in de hierboven (overheerlijke 😋) smoothie zit. Een van mijn favoriete smoothie combinaties is:

  • een appel
  • een banaan
  • diepvries frambozen
  • Griekse yoghurt
  • amandelmelk
  • kaneel

    Gooi het allemaal maar in een blender en geniet vervolgens van je creatie. De diepvriesfambozen maken het geheel ook nog eens lekker fris. Daarnaast is het ook nog is lekker snel gemaakt, dus een grote moeite kan je het niet noemen. Moest je het nog wat vullender of completer willen, kan je nog altijd een beetje havermout toevoegen! Voor sommigen kan het dan wel wat zwaar worden, moest je dit willen eten vóór het lopen. Maar als je het achteraf als ontbijt zou willen, is de havermout echt wel een aanrader.

Dat gezegd te hebben, ga ik deze blog afronden en verder van het weekend genieten. Ik ga wat cultuur snuiven in Bratislava in Slovakije met een vriendin. Ik ben heel benieuwd naar al het moois dat de stad te bieden heeft. 🤩 Hopelijk hebben jullie ook weer een fijn weekend en voor alle weekendhardlopers, zet ‘m op! 💪 De zomer komt dichterbij, en dan is het toch weer fijn om in topvorm hiervan te kunnen genieten.

Tot volgende week 🙋🏻‍♀️
Ayla

Wil je weten hoe het verderliep volgende week? Dat kan je gerust hier even nalezen.

1 thought on “Dagboek van Ayla: week 7”

  1. Pingback: Dagboek van Ayla: week 6 - Start to run

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.